Wat leert een oordeel over een ander mij?

Menselijkheid is in de gezondheidszorg hoe langer hoe meer een sociaaleconomische noodzaak aan het worden, maar blijft bovenal een 'ethisch imperatief' (om een oubollig woord te gebruiken) én daarom de sleutel om organisaties gezond te maken/houden. Dankbaar dat ik de kans kreeg om daarover in gesprek te gaan met een gepassioneerd iemand die het initiatief nam om daarover een podcast-reeks te maken: Paulien Cardinaels. In deze aflevering verkennen we hoe 'uitspreekbaarheid' bijdraagt tot een gezonde, menselijke, lerende organisatie: de dingen benoemen zoals ze worden beleefd, impressies en oordelen aftoetsen, strategisch gedrag inruilen voor authentiek. Menselijkheid is daarom verre van 'soft'... Het gaat over verantwoordelijkheid nemen voor onze 'relationaliteit'. Veel luisterplezier :-)

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Organisatieverandering en de wereld als levend sys...
Drie gradaties van intimiteit
We value your privacy

We use cookies only to enhance your browsing experience. By clicking "Accept", you consent to our use of cookies.